TAKRORLASH VA MUSTAHKAMLASH DARSLARINING SAMARADORLIGINI OSHIRISHDA TURLI O‘QUV TOPSHIRIQLARIDAN FOYDALANISH
Main Article Content
Abstract
O`quvchilar o`z ona tili imkoniyatlaridan mahorat bilan foydalanishlari, shaxsiy fikrlarini ta`sirchan, tushunarli bayon qila olishlari, turli hayotiy vaziyatlarda til vositalaridan unumli va maqsadli foydalana olishlari kerak. Buning uchun ona tili darslarida foydalaniladigan o`quv materiallari nihoyatda puxta ishlanishi, ta`lim oluvcining og`zaki va yozma savodxonligini rivojlantirishi, so`z boyligini oshirishi, mustaqil, kreativ, mantiqiy fikrlashga yo`naltirishi lozim. Maqola muallifi takrorlash va mustahkamlash dasrslarida lingvistik kompetensiyalarni takomillashtirishda turli o`quv topshiriqlaridan samarali foydalanish haqida fikr yuritadi, o`quvchlarning bilish faolligini oshirish masalalari tadqiq etadi.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Мирзиёев Ш. “Ўзбекистон Республикаси халқ таълими тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5712-сонли Фармони. 29 апрель, 2019.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”ги ПФ- 4947-сон Фармони. – Тошкент, 2017 йил 7 февраль.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёевнинг 2019 йил 21 октябрдаги “Ўзбек тилининг давлат тили сифатидаги нуфузи ва мавқеини тубдан ошириш чора-тадбирлари тўғрисида” ги ПФ - 5850-сон Фармони. – Тошкент, 2019 йил 21 октябрь.
Azimova I. Ona tili ta’limida lisoniy malakani rivojlantirishning psixolingvistik asosi // Global ta’lim va milliy metodika taraqqaiyoti: Toshkent davlat o‘zbek tili va adabiyoti universiteti tomonidan tashkil etilgan respublika ilmiy-amaliy konferensiya materiallari. – Тошкент, 2019. – 221 b.
Абдураимова М. Она тили таълимида илғор педагогик технология. – Тошкент, 2005. – 26 б.
Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Словарь методических терминов (Теория и практика преподавания языков). – СПб: Златоуст, 1999. – С. 252.
Аҳмедова М. Т. Педагогик компетентлик – Тошкент: Низомий номидаги ТДПУ, 2016. – 84 б.
Зиядова Т. Ўқувчиларнинг ижодий— нутқий фаолиятларини ривожлантириш омиллари // Таълим жараёиида нутқ маданиятини шакллантириш масалалари: ЎТДА 5-йиғилиши тезислари, – Тошкент, 1999. – Б.74 -77.
Зуннунов А. Педагогика назарияси. – Т: Алоқачи, 2006. – 163 б.
Набиева Д. Лингвистик компетенция ва унинг шаклланиш жараёнлари. АДУ. Илмий хабарнома. – Андижон, 2019. – № 12. – Б. 91.
Нурмонов А.,Зиёдуллаева Г. Ўқувчиларнинг тил компетентлигини шакллантириш ва ривожлантириш муаммолари // Маърифат, 2014, № 6 – Б.
Тожиев М., Толипов У.К., Сейтҳалилов Э.А., Зиёмуҳаммедов Б. Педагогик технология: Замонавий илмий-назарий асоси. – Тошкент, 2008.
Улуқов Н. Лингвистик компетентликни шакллантириш омиллари. Тил ва адабиёт таълими, 2018. № 6. 16.
Юсупова Ш. Она тили ўқитиш мазмуни. – Т: Янги аср авлоди, 2007.
Ғуломов А.Қ, Қодиров М. Ўзбек тили ўқитиш методикаси. – Тошкент: Университет, 2001. – Б. 221.
Набиева Д. Лингвистик компетенция ва унинг шаклланиш жараёнлари. АДУ. Илмий хабарнома. – Андижон, 2019. – № 12. – Б. 91.
Зиядова Т. Ўқувчиларнинг ижодий— нутқий фаолиятларини ривожлантириш омиллари // Таълим жараёиида нутқ маданиятини шакллантириш масалалари: ЎТДА 5-йиғилиши тезислари, – Тошкент, 1999. – Б.74 -77.
Mahmudov N. va boshqalar. Umumiy o`rta maktablarning 5-sinfi uchun darslik. G`G`ulom nashriyoti.T.:-2020