BOSHLANG‘ICH SINF QIZLARIDA JISMONIY TARBIYA DARSLARIDA O‘ZINI HIMOYA QILISH ELYEMYENTLARINI TAKOMILLASHTIRISH MYETODIKASI

Main Article Content

Kerimov Alisher Sabirovich

Abstract

Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf qizlarida jismoniy tarbiya darslari jarayonida o‘zini himoya qilish elementlarini takomillashtirish metodikasi ilmiy-nazariy va amaliy jihatdan tahlil qilingan. Bugungi globallashuv jarayonida yosh avlod, ayniqsa, qiz bolalarning jismoniy va ma’naviy barkamolligiga e’tibor qaratish ustuvor vazifalardan biri hisoblanadi. Shu munosabat bilan jismoniy tarbiya mashg‘ulotlariga o‘zini himoya qilish elementlarini kiritish ularning sog‘lom turmush tarziga amal qilishi, harakat faoliyatini rivojlantirishi, ruhiy barqarorligini ta’minlashi va turli noxush holatlarda o‘zini muhofaza qilish ko‘nikmalarini shakllantirishiga xizmat qiladi. Tadqiqotda boshlang‘ich sinf qizlarining yosh fiziologik xususiyatlari hisobga olingan holda, ularning jismoniy tayyorgarligi darajasi, harakat qobiliyati va hayotiy ko‘nikmalarini rivojlantirish bo‘yicha metodik tavsiyalar ishlab chiqildi. Taklif etilayotgan metodika nafaqat jismoniy rivojlanish, balki o‘quvchilarda intizomlilik, mas’uliyat, o‘ziga ishonch, qat’iyat va mustaqil fikrlash kabi muhim fazilatlarni tarbiyalashda ham katta ahamiyat kasb etadi. Shu orqali, boshlang‘ich sinf qizlarida jismoniy tarbiya darslari samaradorligini oshirish, ularning ijtimoiy faolligini kuchaytirish va hayotda faol pozitsiya egallashini ta’minlash imkoniyati yaratiladi.

Article Details

How to Cite
Kerimov Alisher Sabirovich. (2025). BOSHLANG‘ICH SINF QIZLARIDA JISMONIY TARBIYA DARSLARIDA O‘ZINI HIMOYA QILISH ELYEMYENTLARINI TAKOMILLASHTIRISH MYETODIKASI. Research Focus International Scientific Journal, 4(9), 74–78. Retrieved from https://refocus.uz/index.php/1/article/view/1766
Section
13.00.00 – Pedagogical sciences

References

Ashmarin B.A. Teoriya i metodika pedagogicheskix issledovaniy v fizicheskom vospitanii. - M.: FiS, 1978.

Verevkin A.N. Kak oformit bibliografiyu k nauchnoy rabote. - M., 1992.

Godik M. A. Sportivnaya metrologiya. - M.: Fizkultura i sport, 1988.

Zagvyazinskiy V.I., Ataxanov R. Metodika i metod psixologo-pedagogicheskogo issledovaniya. - M.: Akademiya, 2001.

Kerimov F.A. Nauchnie issledovaniya v sporte. - T., 2004.

Kuznetsov I.N. Metodika nauchnogo issledovaniya. - Minsk. 1997.

Kuzmina N.V. Metod sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniya. — 1., 1980

Matveyev L.P. Obshaya teoriya sporta i prikladnie aspekti. - M.: Sovetskiy sport, 2010.

Polonskiy V.M. Otsenka kachestva nauchno-pedagogicheskogo issledovaniya. -M., 1987.

Ponomarev N.A. Sotsiologicheskiy. - SPbGAFK, 1996.

Rebrova O.Y. Statisticheskiy analiz dannix. Primeneniye prikladnix programm statistiki v pakete. - M.: Mediasfera, 2002.

Kerimov F.A. Sport sohasidagi ilmiy tadqiqotlar. «Zar qalam» nashriyoti, 2004.– 334 b.

Kerimov F.A, Umarov M.N. Sportda prognozlashtirish va modellashtirish. O‘zDJTI nashriyot matbaa bo‘limi. 2005. -279 b.